Юрій Лавренюк розповів про реформу «Укрзалізниці»: «є тільки один шлях»

Юрій Лавренюк розповів про реформу «Укрзалізниці»: «є тільки один шлях»

«Укрзалізниця» потребує негайного реформування. Про це в відеоінтерв'ю Politeka розповів заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк

За його словами, «Укрзалізниця» на сьогодні є монополістом у сфері залізничних пасажирських перевезень, і головним завданням реформи має бути подолання цієї монополії. Бо практика показала, що найгірший бізнес-менеджер - це держава.

"Держава, як менджер, в бізнесі себе показує неефективно. Всі державні підприємства, навіть ті, які повинні бути суперприбутковими, показують збитковість і ми бачимо, що приватний бізнес платить більше податків до бюджету, ніж держава", - каже Лавренюк.

Вся залізнична інфраструктура на даний момент є власністю «Укрзалізниці» і це інфраструктура, у яку не вкладаються кошти, зазначає експерт. До того ж, на сьогодні всі пасажирські перевезення є збитковими, бо «Укрзалізниця» істотно не піднімає тариф.

"Нові вагони майже не закуповуються, швидкість руху поїздів залишається невеликою. Тому що сама інфраструктура в поганому стані і не має прибутків", - резюмує Лавренюк.


Нагадаємо, голова правління «Укрзалізниці» Євген Кравцов вважає, що прийнятий Верховною Радою законопроект №1054-1 відкриває можливості для модернізації держкомпаній.

За словами Кравцова, виняток УЗ з переліку підприємств, заборонених до приватизації, руйнує останню перешкоду, яка заважала залучати великих інвесторів для модернізації компанії. Він зазначив, що за базовим сценарієм на найближчі п'ять років УЗ потрібно мінімум 150 мрлд грн.

"Нам тепер пряма дорога до IPO ... Це наша стратегічна мета на найближчі кілька років", - підкреслив Кравцов. Він зазначив, що IPO - найбільш оптимальний інструмент для залучення великих обсягів інвестицій, який не створює боргового навантаження для компанії і покращує стандарти корпоративного управління в компанії.

Раніше міністр інфраструктури і транспорту Владислав Криклій написав, що виключення «Укрзалізниці» з переліку заборонених до приватизації об'єктів, не означає, що її продадуть з молотка. "Це переконливий сигнал, що державний бюджет зможе поповнитися грошима, а інвестори зможуть модернізувати підприємства", - вважає Криклій.

Всі матеріали на сайті захищені
згідно законодавства України