Останні місяці стали непростим випробуванням для українського бізнесу.
Одна за одною накотилися три хвилі: (1) стрімке зростання вартості енергетичних ресурсів; (2) посилення військово-політичної невизначеності; (3) чергове зростання захворюваності на COVID-19.
Такого драматичного збільшення вартості природного газу протягом декількох місяців, як це відбулося у другій половині 2021 року, ще не було.
Ціна на природний газ зросла за лічені місяці в рази, і залишається на безпрецедентно високому рівні.
Енергетична криза у газовій сфері відбувається на тлі збільшення вартості вугілля і нафти. Високі ціни на газ не лише збільшують собівартість широкого спектру продукції (від хліба до добрив), а також формують ризики на майбутнє.
Високі ціні на газ обумовлюють низькі обсяги заповнення сховищ, що посилює загрозу дефіциту газу у майбутні періоди.
На тлі збереження надзвичайно високих цін на енергоносії значно погіршилась військово-політична ситуація навколо України, чи щонайменше, її відображення в інформаційній сфері.
Про непросту ситуацію в Україні, про ризики і загрози, що постали перед Україною, пишуть провідні медіа ресурси світу: the New York Times, the Guardian, the Financial Times, Deutsche Welle тощо, висловлюються та проводять консультації лідери демократичного світу .
Тому невипадково, що згідно даних Google Trends, починаючи з грудня минулого року, в світи значно частіше шукають "war in Ukraine", ніж "business in Ukraine".