
Пряме бюджетне фінансування пасажирських перевезень є найефективнішою моделлю державної підтримки залізничної галузі
Про це повідомляє інформаційний портал "НАЦІЯ" із покликанням на "РБК-Україна".
Доктор технічних наук, професор Андрій Прохорченко в блозі на ЦТС зауважив:
В умовах широкомасштабної війни держава вже забезпечує фінансування збитків пасажирського сегменту "Укрзалізниці". Це нормальна міжнародна практика, адже залізниця виконує важливу соціальну функцію.
На його думку, практика перекладання тягаря пасажирських витрат на прибуткові вантажні перевезення є застарілою. Світовий досвід демонструє, що прозорі державні дотації дозволяють підвищити якість обслуговування, зберегти тарифну доступність і забезпечити сталу мобільність громадян.
Прохорченко підкреслив, що у ЄС та США функціонують механізми контрактів на суспільно важливі перевезення (PSO), які дозволяють компенсувати витрати перевізників, не порушуючи конкурентне середовище.
Нагадаємо, українська залізниця системно збиткує через пасажирські перевезення. В цьому році держава взяла деякі забов'язання перед "Укрзалізницею". Експерти очікують аналогічного рішення і на 2026 рік.